top of page

Jablečný "dort"se skořicí

Aktualizováno: 5. 8. 2018

Dnes jsem se rozhodla že udělám svůj úplně první dort, doteď jsem vyráběla jen muffiny...a tak nastal čas na dort.

Metoda za studena.


Použité oleje:

Olivový olej (macerát Měsíček)31,5%

Sádlo 19%

Bambucké máslo 7%

Kokosový olej 23%

Rýžový olej 11%

Ricinový olej 5%

Olej z meruňkových jader 3,5%.

Vodní složka: 32% z váhy olejů

Vylouhované jablko, skořice, zázvor, vanilka a lékořice.

Ostatní:

Tussah hedvábí, včelí pyl, kakao, titanium dioxide a kaolin a skořice na posypání, na ozdobení jsem použila kuličky z vlastnoručně vyrobeného mýdlové "těsta" obarvené kakaem.

Vůně:

Tentokrát jsem použila bezftalátový vonný olej Vanilla sky a Hot applepie.

Teplota míchání Olejů a Louhu 38 a 40°C.



Hmotu jsem rozdělila na větší hnedou část, kde jsem přidala kakao a menší světlou část kde jsem přidala Kaolin a titanium dioxid, vše rozmícháné v části tekutiny odebrané ze základu.

Světlou hmotu jsem chtěla mít ve výsledku světlejší...ale i tak je to barevný rozdíl... na konec jsem posypala skořicí světlou polochu a dala do plastové uzavírací krabice a na chvíli do vyhřáté trouby ( nezapnuté samozřejmně) aby mýdlo prošlo gelovou fází.


Čerstvě vyrobený "dort"

Mýdlo prošlo gelovou fází a teď nezbývá než si počkat 24 hodin na nákrájení....


 

Tady je dortík nakríjený.... a teď bude 4 týdny zrát.

Krásně voní po jablku a skořici... snad většina vůňě za ty 4 týdny nevyprchá.


Po vyndání z formy a nakrájení...



Dá si někdo kousek dortu na ochutnání...?

24 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page