top of page

Šípkové mýdlo

Podzim se blíží a já se tentokrát rozhodla že musím udělat šípkové mýdlo.

Minulý rok jsem vyráběla také jedno...

šípkové mýdlo vyrobené minulý rok 2017

Letos vzhledem k tomu že jsem potřebovala spotřebovat nějaké oleje a některé mi už nemám na skladě, rozhodla jsem se změnit recepturu.

Základ tvoří šípkové pyré , tentokrát z Růže svraskalé-Hansa (jejiž plody obsahují hodně vitaminu C) Která mi roste vedle domu a letos kvete obzvláště vydatně.



Složení: Olivový olej ( kamejník barvířský+Kadidlo+rozmarýn macerát), Ricinový olej, Kokosový olej, Sádlo, Bambucké máslo, Kakaové máslo, Mandlový olej a rýžový olej, Místo vodní složky jsem použila šípkové pyré, červený jíl, červený oxid, prášek z šípku, humánní hedvábí a jako esenciální oleje jsem použila Grepfruit a pomeranč.

Technika ombre.

Voda: NaOh 2:1 , přetučnění : 10

Jako první jsem mýdlo umíchala do lehké stopy a část nalila do jiné menší nádoby kde jsem měla již připravený červený oxid s trochou šípkového pyré, domíchala jsem Esence a větší část vlila do formy, pak jsem opět přidala trochu hmoty a zopakovala postup, nakonec jsem jako horní vrstvu nalila nebarvenou (oxidem) vrstvu a "nazdobila" lžičkou a šípkovým práškem.

Po nalití do formy jsem jej na chvíli šoupla do trouby aby se dostatečně zahřálo a pak putovalo zabalené do plastové uzaviratelné krabice, kde po nejaké 3/4 hodině šlo krásně do gelu

tady je vidět jak postupuje gelová fáze.

Zítra se uvidí jak moc se mi podařilo Ombre, oproti minule jsem do horní vrstvy nepřidávala žádnou bílou, takže se obávám že rozdíl bude minimální, ne-li vůbec žádný...


 

update:


čerstvě vyklopené mýdlo z formy a čestrvě nakrájené.


Mýdlo má více tónů do hněda..na slunci je vidět krásně červeně.

Tadááá tady je mýdlo nakrájené a orazítkované, teď už jen mu dát 3-4 týdny klidu na zrání a můžeme se směle mydlit :D



šípkové mýdlo 2018



17 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page