top of page

Solný kámen

Dnes jsem se rozhodla že udělám solný kámen.

Co to vlastně solný kámen je?

je to mýdlo vyrobené z velkého množství soli 50-120% , já se rozhodla že bude mít mé mýdlo stejné procento soli jako kokosového oleje tedy 90%.

Vysoké množství kokosového oleje v mýdle vysušuje ale... zde zůstává velké množství volných olejů já se rozhodla že mé mýdlo bude obsahovat 23% nezmýdelněných olejů, ale i tak toto mýdlo není vhodné používat na mytí rukou, ale jen na mytí celého těla a to maximálně 3-5 krát týdně!


Složení mýdla:

90% kokosového oleje

5% Oleje z vinných jader

5% ricinového oleje

Růžová voda

růžová himalayská sůl

černá sůl

Atlantická mořská sůl

humánní hedvábí

aktivní uhlí

růžový jíl

Kaolin


redukce vody v receptu 2:1

23% přetučnění.


Teplota míchání olejů a louhu 37°/38°C

Recept jsem si vypočítala na každou barvu zvlášť a začala jsem bílou, pak jsem nalila růžovou a nakonec černou vrstvu.

Na dvě hodiny mýdlo putovalo do trouby na 60°C a pak ještě teplé rychle nakrájet...protože jakmile by vychladlo už by to byl opravdu kámen a nešel by nakrájet...

A tady je výdledek... nafotila jsem jej na kameni který mám na zahradě a jedná se o skandinávskou žulu...a celkem barevně ladí s mým solným kamenem a ani to nebyl záměr :)



Benefity solného mýdla jsou:

  • Extrémně tvrdá a vydrží v koupelně věčnost a nemokvají

  • Prý pomáhají zredukovat akné a mohou zbavit pokožku nepříjemných pachů

  • Mají velmi jemný exfoliační účinek, likvidují odumřelé kožní buňky a čistí pokožku

  • Vyznačují se pevnou a opravdu bohatou krémovitou pěnou

  • Napomáhají k rychlejšímu hojení ran

  • Působí detoxikačně



10 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page